by
by ru en
Аа
Aa Aa Aa

Гарачая лінія

Міністэрства аховы здароўя:

(017) 222-70-80
Упраўленнi аховы здароўя

Мінск:

(017) 285-00-10

Мінская вобласць:

(017) 517-20-25

Брэсцкая вобласць:

‎(0162) 58-09-93

Віцебская вобласць:

(0212) 47-40-70

Гомельская вобласць:

(0232) 75-44-87

Гродзенская вобласць

(0152) 72-13-45

Магілёўская вобласць:

(0222) 27-36-42

Пасяджэнне калегіі Міністэрства аховы здароўя

Пасяджэнне выніковай калегіі Міністэрства аховы здароўя адбылося ў Мінску

Удзел у пасяджэнні ўзяў намеснік Прэм'ер-міністра Ігар Петрышэнка. У сваім выступленні ён адзначыў, што праблемы трэба своечасова дыягнаставаць, працаваць на апярэджанне, аператыўна выпраўляць наяўныя недахопы. «Спадзяюся, што сённяшняе падвядзенне вынікаў, разгляд праблемных пытанняў стане для кожнага з вас падставай яшчэ больш патрабавальна і самакрытычна ставіцца да сваёй працы, канчатковых яе вынікаў. Ваш патэнцыял, памножаны на той вялікі ўклад з боку дзяржавы ў развіццё аховы здароўя, дае ўсе падставы разлічваць на самыя высокія вынікі», – сказаў ён.

Таксама віцэ-прэм'ер адзначыў, што патрэбны дадатковыя меры для замацавання кадраў у ахове здароўя. «Неабходна прыняць дадатковыя меры па поўным камплектаванні і наступным замацаванні кадраў, у першую чаргу ў паліклінічным звяне. Важна выбудаваць сістэмную работу з маладымі працаўнікамі, забяспечыўшы поўнамаштабнае адраджэнне і развіццё інстытута сапраўднага настаўніцтва і перадачы вопыту, укараніць адпаведныя сістэмы матэрыяльных і маральных стымулаў», – сказаў ён.

Намеснік прэм'ер-міністра лічыць важным фарміраванне і безумоўнае захаванне дакладных і празрыстых механізмаў для кар'ернага росту і ратацыі кадраў. Пытанні стварэння належных жыллёвых і матэрыяльна-бытавых умоў для медработнікаў павінны знаходзіцца ў пастаянным полі зроку непасрэдна кіраўнікоў, мясцовых органаў улады. Нароўні з рэальнымі поспехамі і дасягненнямі ў сферы высокіх тэхналогій у ахове здароўя неабходна павышаць якасць аказання меддапамогі на першасным, амбулаторна-паліклінічным, узроўні, дадаў Ігар Петрышэнка.

У прыватнасці, паводле яго слоў, нельга марудзіць з арганізацыяй міжраённых цэнтраў і цэнтраў спецыялізаванай і высокатэхналагічнай медыцынскай дапамогі ў рэгіёнах. Пры стварэнні такіх цэнтраў важна ўсё: аснашчэнне, абсталяванне, падрыхтоўка кадраў. Рэжым працы павінен задавальняць патрэбы насельніцтва і забяспечваць эфектыўную працу абсталявання.

Павышаць узровень і якасць медыцынскага абслугоўвання закліканая інфарматызацыя галіны. Для гэтага ў краіне ўкараняецца электронны рэцэпт, адзіная электронная карта, асабісты электронны кабінет пацыента, пашыраюцца магчымасці для правядзення тэлемедыцынскіх кансультацый.

Акрамя таго, найважнейшая задача – стварэнне вертыкалі кантролю якасці аказання меддапамогі. Гэтая сістэма павінна стаць дзейсным рычагом павышэння якасці меддапамогі насельніцтву, адзначыў Ігар Петрышэнка.

У сваім выступленні на пасяджэнні калегіі кіраўнік галіны Валерый Малашка падкрэсліў, што «для ўсёй галіны 2018 год быў няпростым». Паводле яго слоў, з аднаго боку, дасягнуты лепшыя медыка-дэмаграфічныя і галіновыя паказчыкі работы. Да рэкордна нізкага ўзроўню – 2,4 праміле – зніжана дзіцячая смяротнасць. Распрацавана і ўкаранёна больш за 280 новых метадаў аказання дапамогі, выканана амаль 3 тысячы кардыяхірургічных і больш за 3 тысячы – нейрахірургічных умяшанняў, больш за 6 тысяч эндапратэзаванняў тазасцегнавых і паўтары тысячы каленных суставаў.

У кожнай службе ёсць прагрэс. І несумнеўным дасягненнем аховы здароўя і ўсёй сацыяльнай палітыкі стала павелічэнне чаканай працягласці жыцця і, што вельмі важна, – у жыхароў сельскай мясцовасці. Скарачаецца ўзроставы разрыў паміж мужчынамі і жанчынамі. Працягнутыя сістэмныя паслядоўныя крокі па змене сістэмы аховы здароўя.

«З іншага боку – год быў дастаткова цяжкім. Праблемай года стала карупцыя! 11 верасня 2018 г. на нарадзе аб праблемных пытаннях у сістэме аховы здароўя Прэзідэнтам была пастаўлена задача: «да пачатку гэтага года кардынальным чынам выправіць сітуацыю ў галіне, выкараніць карупцыйныя з'явы і тое, што дае аснову для іх». Разумеючы ўсю адказнасць выканання даручэння, праведзены комплексны аналіз па ўсіх напрамках. Назапашаныя за гады праблемы, у тым ліку і па недасканаласці нарматыўна-прававой базы, знайшлі сваё разрашэнне ва Указе Прэзідэнта і 12 нарматыўна-прававых актах. Антыкарупцыйная праца пастаўлена ў аснову асноў у Міністэрстве, органах кіравання і ў кожнай установе аховы здароўя. Вызначаны пералік асоб з найбольшымі карупцыйнымі рызыкамі. Нарматыўна ўрэгуляваны пытанні канфлікту інтарэсаў у сістэме кіравання, кантрольных і наглядных функцый. Для неадкладнага прыняцця кіраўніцкіх рашэнняў працу камісіі па супрацьдзеянні карупцыі ў Міністэрстве аховы здароўя ўзначальваць буду асабіста я», – адзначыў міністр.

Паводле яго слоў, высновы зробленыя, прынятыя сістэмныя меры Міністэрствам і ўпраўленнямі. Адказнасць за працу на месцах ляжыць на кожным з прысутных тут кіраўнікоў.

На ўсіх узроўнях павінны выконвацца і актуалізавацца меры, распрацаваныя на аснове Плана мерапрыемстваў Савета Міністраў па ўдасканаленні арганізацыі аказання медыцынскай дапамогі ва ўстановах аховы здароўя, абарачэння лекавых сродкаў, медыцынскай тэхнікі і вырабаў медыцынскага прызначэння.

Фінансавая дысцыпліна ў арганізацыях, якія займаюцца фармацэўтычным бізнесам, пастаўкамі медыцынскай тэхнікі, медыцынскіх вырабаў, павінны забяспечваць празрыстасць усіх этапаў узаемадзеяння.

«Мы патрабуем прадастаўленне першых кантрактаў, выключэнне афіліраванасці, дакладнае абгрунтаванне цаны і кантролю тэрмінаў пастаўкі. Ад прыстойнасці пастаўшчыкоў і разумення задач, якія стаяць перад галіной у атрыманні якасных і даступных па цане прадуктаў, залежыць не толькі забеспячэнне сістэмы, але і імідж аховы здароўя, як адной са складнікаў сацыяльнай палітыкі дзяржавы», – сказаў ён.

«Адказнасць за сітуацыю, якая ўзнікла, мы нясем у роўнай ступені. Упэўнены, што кожным зроблены высновы, і падобнае ў галіне больш не мае права паўтарыцца. Уяўная карпаратыўнасць павінна змяніцца абгрунтаваным і калегіяльным меркаваннем. Гэта тычыцца не толькі правядзення закупак, але і разгляду зваротаў грамадзян. Недапушчальны няякасны, павярхоўны разгляд зваротаў на месцах! На гэтыя выпадкі абяцаю жорсткую рэакцыю з інфармаваннем органаў выканаўчай улады», – падкрэсліў міністр.

Паводле яго слоў, пацыент сёння вельмі змяніўся. Даступнасць медыцынскай інфармацыі прывяла да ўзрастання патрабаванняў да ўмоў, аб'ёмаў і да якасці іх аказання. Штодня ў Інтэрнэце і сацыяльных сетках абмяркоўваюцца выпадкі аказання медыцынскай дапамогі. Часцей за ўсё медыцынскія работнікі абмяжоўваюцца маўчаннем. Адзінкі бяруць на сябе смеласць выказвацца ў падтрымку сваіх калег і сістэмы ў цэлым. Рэаліі такія, што тут фарміруецца меркаванне найбольш актыўнага насельніцтва! Што прасочваецца ў сацыялагічных апытаннях рознага ўзроўню. Мы павінны навучыцца працаваць з сацыяльнымі сеткамі! Міністр даручыў праводзіць пастаянны аналіз зваротаў грамадзян, забяспечыць неадкладнае рэагаванне і рашэнне праблем, якія ўзнімаюцца грамадзянамі.

І, як прыклад, даўняя нявырашаная, у першую чаргу органамі выканаўчай улады, праблема – жыхары Мінскага раёна незадаволеныя даступнасцю медыцынскай дапамогі і ў сваіх калектыўных зваротах просяць замацаваць іх за ўстановамі горада.

«Паважаныя намеснікі старшыняў па сацыяльнай сферы Мінскага гарадскога і абласнога выканкамаў, прыйшоў час сумесным распараджэннем двух выканкамаў вырашыць гэтае пытанне», – прапанаваў Валерый Малашка. Таксама ён распавёў, што «Мы адкрылі рэанімацыі і радзільныя дамы для наведванняў. Увялі пытанні этыкі ў праграмы падрыхтоўкі студэнтаў. Адкрылі курс біяэтыкі ў БелМАПА. Патрабую ад кожнага медыцынскага работніка паважлівых і клапатлівых адносінаў да пацыентаў і іх сваякоў! Наша агульная задача – стварыць належныя ўмовы для аказання якаснай медыцынскай дапамогі ў кожнай установе».

Медыцына высокіх тэхналогій, асабліва ў анкалогіі, нейрахірургіі, кардыяхірургіі, непарыўна звязана з працай «цяжкага» абсталявання. Яго працяглы прастой – адна з праблем, якую давялося вырашаць у справаздачным годзе. У ходзе аналізу знойдзены дэфекты на месцах, адсутнасць планавай работы па замене і планаванню фінансавых сродкаў, несвоечасовая падача заявак. На ўзроўні Міністэрства аховы здароўя і Белмедтэхнікі – залішняя нарматыўная зарэгуляванасць і працягласць правядзення працэдур закупак.

«Яшчэ раз звяртаю ўвагу на асноўныя карупцыйныя рызыкі – падрыхтоўка тэхнічных заданняў і правядзенне экспертызы, своечасовасць заключэння кантракта і аплаты, і на што неаднаразова звяртаў увагу наш Прэзідэнт – выключэнне пасрэдніцтва. І тут няма дробязяў. Гэта ўсё складнікі якасці медыцынскай дапамогі – ад укамплектавання прафесійнымі кадрамі да ўмоў знаходжання пацыента. Мадэрнізуючы сістэму кіравання ў галіне, мы прынялі рашэнне па стварэнні вертыкалі кантролю якасці медыцынскай дапамогі! У 2018 годзе створаны рэспубліканскі ўзровень кантролю якасці. Персанальнай адказнасцю рэгіянальных кіраўнікоў у гэтым годзе з'яўляецца стварэнне абласнога і Мінскага гарадскога ўзроўню на базе МРЭК! Мы павінны выбудаваць сістэму, арганізаваўшы працу і ў 1000-ложкавым РНПЦ, і 100-ложкавай цэнтральнай раённай бальніцы», – расказаў міністр.

Беларусь захавала лідзіруючыя пазіцыі ў сусветных рэйтынгах. У Індэкс чалавечага развіцця ўваходзяць важнейшыя паказчыкі сістэмы аховы здароўя, дзякуючы чаму ў 2018 годзе Беларусь увайшла ў групу краін з самым высокім узроўнем чалавечага развіцця.

Выкананы асноўныя мэтавыя паказчыкі дзейнасці аховы здароўя і сацыяльныя стандарты ў галіне аховы здароўя, дасягнуты асноўныя індыкатары дзяржаўных праграм. Выконваюцца Мэты ўстойлівага развіцця.

Сучасныя ўмовы ставяць для вырашэння задачы, якіх не было яшчэ 8-10 гадоў таму. Рост якасці жыцця і дабрабыту, як і ў развітых краінах, прывёў да павелічэння ўзросту маці пры нараджэнні першага дзіцяці да 28,6 гадоў, а пры нараджэнні наступных дзяцей да 32 гадоў! Гэта значна ўскладніла працяг цяжарнасці і родаў і стварае высокія рызыкі матчыных стратаў.

Толькі дзякуючы высокаму прафесіяналізму, арганізацыйна выбудаванай службе і выкарыстанні высокіх тэхналогій атрымалася выратаваць жыцці больш за 20 жанчын. У кожным цяжкім выпадку неабходна выбудаваць даверныя адносіны і поўнае своечасовае інфармаванне сваякоў.

Не здымаецца з парадку дня тэма перадабортнага кансультавання. Мерамі псіхалагічнай падтрымкі ўдалося дапамагчы кожнай пятай жанчыне прыняць рашэнне захаваць дзіця. «Са згоды ўрада мы паскорым падрыхтоўку нарматыўных актаў для правядзення першага ЭКА на бюджэтнай аснове. Карысць відавочная – больш за тысячу нараджэнняў у год! Плануецца выкарыстоўваць эканомію бюджэтных сродкаў, атрыманую пры правядзенні дзяржзакупак», – распавёў кіраўнік ведамства.

Для павышэння даступнасці і эфектыўнасці ўцягнуты ў гэтую працу камерцыйныя цэнтры, што будзе адным з першых прыкладаў дзяржаўна-прыватнага партнёрства.

У цэлым развіццё прыватнага бізнесу арыентуе ведамства на змяненне падыходаў да супрацоўніцтва. Плануецца дэталёва адпрацаваць пытанні дзяржаўнага заказу і прыватна-дзяржаўнага партнёрства на заканадаўчым узроўні.

«Пры гістарычным мінімуме дзіцячай смяротнасці ў сучасных медыка-дэмаграфічных умовах праблема нараджэння здаровага дзіцяці як ніколі актуальная! Недапушчальна і з'яўляецца грубым парушэннем накіраванне цяжарных жанчын на дыягнастычныя абследаванні на платнай аснове », – адзначыў ён.

Застаецца задачай органаў выканаўчай улады на месцах прывядзенне матэрыяльна-тэхнічнай базы ў належны стан.

«Недапушчальныя сітуацыі, якія мы выяўлялі на сумесных з аблвыканкамамі калегіях, факты нездавальняючага ўтрымання радзільных і іншых аддзяленняў у Гомельскай вобласці – Хойнікі, Лельчыцы. Занадта доўга вядуцца работы ў Магілёўскай бальніцы хуткай медыцынскай дапамогі», – адзначыў ён.

Міністэрства аховы здароўя свае абавязацельствы выконвае. Дзякуючы сумеснаму праекту Міністэрства аховы здароўя і Банка рэканструкцыі і развіцця, ухваленага Прэзідэнтам, у эквіваленце за 1 мільён долараў ЗША для Гомельскай абласной дзіцячай бальніцы ў 2018 годзе пачалася комплексная праграма перааснашчэння радзільных дамоў 3-2 узроўняў. У 2019 годзе будуць аснашчаны ўстановы Брэсцкай і Магілёўскай абласцей.

У структуры смяротнасці рост па такіх прычынах, як хваробы сістэмы кровазвароту, паказвае аб'ектыўную сітуацыю. І павінен, на фоне зніжэння ў структуры смяротнасці ад старасці больш чым на 20%, успрымацца, як задача па паляпшэнні стану здароўя і працягласці актыўнага жыцця пажылога насельніцтва. «Сумесна з сацыяльнай службай дапамажыце вырашыць бытавыя пытанні. Клопат сістэмы аховы здароўя – гэта адна з асноўных праяў клопату дзяржавы! Таму ад лячэбнай сеткі патрабую завяршыць правядзенне дыспансерызацыі ветэранаў і прыраўненых да іх асоб. Застаецца задачай маштабаванне на ўсе рэгіёны мерапрыемстваў па «Актыўнаму даўгалеццю», – падкрэсліў кіраўнік ведамства.

Таксама ён распавёў, што маніторынгі паказваюць якаснае змяненне правядзення дыспансерызацыі. Ёсць добры досвед працы з мэтавымі групамі мужчын, як найбольш пагражальных па заўчаснай смяротнасці, на буйных прадпрыемствах г.Гомеля. Вынікі сістэмнай працы першаснага звяна па кантролі артэрыяльнай гіпертэнзіі ў Брэсцкай вобласці – адзіным з рэгіёнаў рэспублікі – прывялі да зніжэння агульнай смяротнасці і смяротнасці працаздольнага ўзросту.

Па выніках года больш за 64% урачоў першаснага звяна працуюць урачамі агульнай практыкі. Зменены сацыяльны стандарт і павялічаны час на прыём. Праводзіцца аснашчэнне працоўных месцаў за кошт цэнтралізаваных закупак. Неабходна мяняць самасвядомасць участковага ўрача і кіраўніка ўстановы. «На жаль, хуткасць пераходу да ўрача агульнай практыкі ў рэгіёнах розная. Хачу падзякаваць упраўленням аховы здароўя Брэсцкага (76,5%), Гомельскага (71%) і Гродзенскага (74%) аблвыканкамаў за перавыкананне мэтавага паказчыка. Звяртаюся да начальнікаў упраўленняў і старшыні камітэта па ахове здароўя – задача пастаўлена праграмай сацыяльна-эканамічнага развіцця. Сёлета мы павінны выйсці на 80%! Усе паліклінікі, якія рэканструююцца і будуюцца, павінны ствараць умовы для працы ўрача агульнай практыкі і яго каманды», – паставіў задачу Валерый Малашка.

Урач агульнай практыкі надзелены значнымі паўнамоцтвамі па дыспансэрным назіранні пацыентаў з хранічнымі захворваннямі. Цяпер стаіць задача выбудаваць працу, якая выключае хаджэнні пацыента па кабінетах. Усё гэта складнікі «новага твару» амбулаторна-паліклінічнай службы. Выбудоўванне новага тыпу ўзаемаадносінаў шмат у чым вырашыць праект «Клапатлівая паліклініка», які ў 2018 годзе стартаваў з паліклінік г.Мінска. Яго мэта – стварыць максімальна спрыяльныя ўмовы для вырашэння максімальна магчымай колькасці праблем пацыента ў максімальна кароткія тэрміны.

Трэба рассоўваць межы раёнаў і абласцей, ставячы ў аснову патрэбы чалавека, выразныя алгарытмы і «дарожныя карты» аказання яму неабходнай дапамогі. Ён таксама нагадаў, што ўжо значна скарочаны пералік абследаванняў пры накіраванні на МРЭК. Пілот па асабістым кабінеце пацыента – гэта пляцоўка для інфармацыйнага ўзаемадзеяння ўрача і сучаснага пацыента ў рамках E-Health.

Пры падтрымцы Сусветнага банка працягнуты мерапрыемствы па стварэнні цэнтральнай платформы электроннай аховы здароўя. Выканана задача па развіцці электроннага рэцэпту – у снежні размешчаны на цэнтральнай платформе і ўжо стаў рабочым інструментам у прыватных установах і аптэках усіх формаў уласнасці.

З удзелам кафедраў універсітэтаў і БелМАПА распрацоўваюцца стартапы і мабільныя прыкладанні для розных груп пацыентаў, якія дазваляюць адсочваць стан здароўя і наладзіць камунікацыі ўрача і пацыента. Ён таксама нагадаў, што РНПЦ медыцынскіх тэхналогій нададзена функцыя галаўной арганізацыі па электроннай ахове здароўя. І ўсе дзеянні ў галіне інфармацыйных тэхналогій неабходна ўзгадняць, рэсурсы павінны быць выкарыстаны рацыянальна, улічваючы перспектыву развіцця E-Health.

Па ініцыятыве Міністэрства зменены нарматыў забяспечанасці брыгадамі хуткай медыцынскай дапамогі. Гэта павялічыла даступнасць для жыхароў сельскай мясцовасці і маланаселеных раёнаў. Падрыхтаваны сумесныя загады па аказанні дапамогі на сумежных тэрыторыях.

Завяршаецца рэарганізацыя рэспубліканскага цэнтра экстраннай медыцынскай дапамогі, які будзе аператыўным органам рэагавання на складаныя сітуацыі, цэнтрам тэлемедыцынскага кансультавання і арганізацыйна-метадычнай дапамогі. З упэўненасцю можна сказаць, што выбудавана рознаўзроўневая вертыкаль аказання высокатэхналагічнай медыцынскай дапамогі. У адпаведнасці з Канцэпцыяй развіцця міжрэгіянальных цэнтраў выбудоўваецца «гарызанталь» з улікам «залатой» гадзіны.

Далейшым рэзервам павышэння эфектыўнасці з'яўляюцца скрынінгі. Вынікі 2018 года паказваюць высокую эфектыўнасць – на ранніх стадыях выяўлены каларэктальны рак у 64%, рак прастаты ў 79%, і рак малочнай залозы ў 90%. Аднак тэмпы ўкаранення скрынінгавых праграм недастатковыя! Аксіёма – позняе выяўленне вядзе да значных выдаткаў на лячэнне. Неабходна выкарыстоўваць любую магчымасць дапамагчы пацыентам. У 2018 годзе прыняты новыя клінічныя пратаколы лячэння анкалагічных захворванняў, пашыраны амаль на 25% аб'ём і пералік таргетных лекавых сродкаў, якія закупляюцца.

Патрэба ў таргетных прэпаратах пастаянна расце. Адпаведна штогод расце і сума выдаткаваных сродкаў.

Ахова здароўя рэспублікі змяняецца. Укараняюцца новыя арганізацыйныя формы. Сёння на ўзроўні кожнага міжраённага цэнтра павінны быць распрацаваны па аналогіі з г.Орша канцэпцыі развіцця аховы здароўя. Гэта рацыянальнае выкарыстанне ўсіх відаў рэсурсаў.

Міністр адзначыў, што паступова прафесія вяртаецца ў лік найбольш прэстыжных. Як сведчанне таму – высокія конкурсы і балы ў медыцынскія ўніверсітэты і каледжы. У рэспубліцы склалася ўнікальная на постсавецкай прасторы сістэма медыцынскай адукацыі. Сёння без шкоды для практычнага звяна можна змяніць падрыхтоўку, пачынаючы са спецыялістаў, якія выконваюць высокія тэхналогіі. Пара перайсці з 4 месяцаў першаснай спецыялізацыі на вочна-завочную форму падрыхтоўкі ў клінічнай ардынатуры працягласцю 2-3 гады на базе сімуляцыйных цэнтраў і з выкарыстаннем магчымасцяў РНПЦ.

Міністр лічыць, што наступным крокам павінна стаць ліцэнзаванне кожнага спецыяліста. Ён выказаў прапанову, каб гэтая дыскусія стартавала ў медыцынскім асяроддзі і на старонках прафесійных выданняў.

Закранаючы работу РНПЦ, міністр адзначыў, што задачай РНПЦ застаецца распрацоўка новых практыкаарыентаваных тэхналогій, актыўнае міжнароднае супрацоўніцтва, удзел у мультыцэнтравых клінічных выпрабаваннях і экспарт паслуг. «За высокімі тэхналогіямі нельга забываць аб простым чалавеку – усе нашы распрацоўкі і ўкараненні павінны быць даступныя кожнаму жыхару нашай краіны! Трэба перагледзець парадак накіравання пацыентаў з улікам развіцця міжрэгіянальных цэнтраў і ўкаранення новых, нават унікальных тэхналогій у РНПЦ. Неабходна выпрацаваць аптымальна-мінімальныя тэрміны чакання высокатэхналагічнай дапамогі. На эндапратэзаванне суставаў, стэнціраванне, устаноўку электракардыёстымулятараў і іншыя ўмяшанні працяглая чарговасць недапушчальная. Тым больш, што ў краіне ёсць магчымасці для масавай вытворчасці неабходных вырабаў медыцынскага прызначэння, медыцынскай тэхнікі і фармакалагічнага суправаджэння», – сказаў ён.

Валерый Малашка адзначыў, што вырас да 548 млн.дол. ЗША аб'ём вытворчасці айчынных лекавых сродкаў. У 2018 г. рэалізавана 3 інвестыцыйныя праекты на агульную суму 43,8 млн.дол. ЗША. Урачы і пацыенты ўсё часцей робяць выбар на карысць айчынных вытворцаў. Прынята Стратэгія развіцця фармгаліны. Першачарговай задачай імпартазамяшчэння з'яўляецца вытворчасць педыятрычных формаў, малых упаковак, пераднапоўненых шпрыцаў, трансдэрмальных пластыраў, рэнтгенкантрасных рэчываў.

«Нам было даручана ўзяць пад жорсткі кантроль абарот лекавых сродкаў. Звяртаю ўвагу прыватнага фармацэўтычнага бізнесу, пастаўшчыкоў лекавых сродкаў замежнай вытворчасці – цана на медыкаменты павінна заставацца даступнай для чалавека і не перавышаць кошт у сумежных краінах. Кіраванню фармінспекцыі і лекавага забеспячэння даручаю завяршыць падрыхтоўку нарматыўных актаў па спрашчэнні парадку рэгістрацыі лекавых сродкаў з улікам прекваліфікацыі СААЗ і па далучэнні фармацэўтычнага інспектарату да праграмы супрацоўніцтва па фармацэўтычных інспекцыях (PIC/S). У закупе лекавых сродкаў – выключыць неабгрунтаваных пасрэднікаў і максімальна перайсці на прамыя кантракты з вытворцам або яго афіцыйным дыстрыбутарам. Дадзеныя падыходы пацвердзілі сваю эфектыўнасць у Адзначым, што ў Міністэрстве аховы здароўя прынятыя меры па ліквідацыі канфлікту інтарэсаў, абумоўленага канцэнтрацыяй у адным ведамстве паўнамоцтваў, звязаных з абаротам лекавых сродкаў і медыцынскіх вырабаў. Зменены якасныя падыходы ў рабоце Цэнтра экспертыз і санітарнай службы.

Валерый Малашка падкрэсліў, што праца ў 2019 годзе будзе арыентавана на патрэбы пацыента. Прыярытэты работы сфармуляваны і звязаны з прафілактыкай і першаснай аховай здароўя, развіццём высокатэхналагічных відаў медыцынскай дапамогі і персаналізацыі, пабудовай электроннай аховы здароўя, завяршэннем фарміравання вертыкалі якасці, укараненнем новых эканамічных і арганізацыйных падыходаў у кіраванні сістэмай. Ён таксама адзначыў, што значнай падзеяй гэтага года з'яўляецца 100-годдзе аховы здароўя Рэспублікі Беларусь.

У мерапрыемстве ўзялі ўдзел віцэ-прэм'ер Ігар Петрышэнка, прадстаўнікі дэпутацкага корпуса і профільных камісій, іншых міністэрстваў і ведамстваў, начальнікі медыцынскіх службаў іншых ведамстваў, кіраўнікі ўстаноў аховы здароўя, кіраўнікі арганізацый прыватнай формы ўласнасці і грамадскіх арганізацый.

Аб выніках работы органаў i арганізацый аховы здароўя ў 2018 годзе і асноўныя кірункі дзейнасці на 2019 г.

Прэс-служба Міністэрства аховы здароўя

410
Вяртанне да спісу

Іншыя навіны

Карысныя рэсурсы

Адміністрацыйныя рэсурсы